.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از عجایب مدیریتی در مازندران ؛
ارسال نخستین محموله مرکبات مازندران به روسیه/همه بودند جز متولی کشاورزی !
شمال نیز : گفته می شود برگزار کنندگان این مراسم بدلیل مخالفت استاندار با انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران که با حکم وزیر کشاورزی منصوب شده است از دعوت « بابک مومنی » خودداری کرده اند .
ارسال نخستین محموله مرکبات مازندران به روسیه/همه بودند جز متولی کشاورزی !

شمال نیوز : در حالی نخستین محموله مرکبات مازندران به کشور روسیه امروز -چهارشنبه- با حضور استاندار مازندران و مدیران و مسئولان ارشد استان و برخی فعالان بخش خصوصی با کشتیرانی دریای خزر از طریق بندرامیرآباد در شرق استان صادر شد که رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به عنوان اصلی ترین متولی تولید مرکبات و کشاورزی استان در این مراسم حضور نداشت ! ‎

 

به گزارش شمال نیوز، گفته می شود برگزار کنندگان این مراسم بدلیل مخالفت استاندار با انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران که با حکم وزیر کشاورزی منصوب شده است از دعوت بابک مومنی خودداری کرده اند .

 

 

استاندار چه گفت ؟

 

استاندار مازندران در آیین صادرات محموله مرکبات مازندران به کشور روسیه در بندر امیرآباد، افزود: زمینه و بسترهای خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران به کشور روسیه فراهم شده است.

 

سید محمود حسینی پور، دستیابی به این مهم را حاصل تلاش های بی وقفه مسوولان امر برشمرد و ادامه داد: در این راه مجموعه اتاق بازرگانی، سازمان کشتیرانی کشور و بندرامیرآباد اقدامات خوبی انجام دادند.

 

مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.

 

وی با بیان این که، امروز نخستین محموله مرکبات مازندران توسط کشتیرانی دریای خزر به مقصد کشور روسیه صادر شد، گفت: این کار از طریق کانتینرهای یخچال دار مناسب صادرات مرکبات صورت گرفت.

 

 

مقام عالی دولت در مازندران با تاکید بر افزایش حجم محصولات صادراتی استان از طریق بنادر خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان صادرات محصولات در بندرامیرآباد هفت و نیم میلیون تن است که در هدفگذاری انجام شده این رقم به ۱۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

 

بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند باشکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.

 

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

 

بندر امیرآباد در کنار آن که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچکالا وارد بندر امیرآباد می‌شود.

 

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال - جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

 

 

وی اضافه کرد:‌ در حال حاضر میزان صادرات محصولات از سه بندر امیرآباد، ‌نوشهر و فریدونکنار ۱۳ میلیون تُن در سال است.

 

به گفته حسینی پور، اقدامات خوب حمایتی برای محصولات کشاورزی مازندران انجام شده است که از جمله این اقدامات افزایش قیمت کیوی خریداری شده از کشاورزان است که از رقم ۷۰ هزار ریال پارسال به ۲۵۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمود خناری نژاد 3 آبان 1402
حدا کنه صادرات نارنگی و پرتغال مداوم باشه و نه رسانه ای
سید 3 آبان 1402
اینا برای چی میخندن اونوقت ؟!!!!!!!!!!!!!!!! مثلا چه اتفاقی افتاده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 3 آبان 1402
بجای دامن زدن به اختلافات با همدلی و همکاری دلسوزانه مشکلات استان را حل کنید موقع انتخابات که شده متاسفانه بعضی ها برای گرم کردن محفل انتخاباتی خودشون شروع کردن به ایجاد اختلاف بس کنید خجالت بکشید مردم همه چیز را می فهمند فکر می کنید ...................................................
نا شناس 3 آبان 1402
لجبازی و دیگر هیچ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 3 آبان 1402
همه چیز باید طبق قانون و تعریف شده باشد وهمه باید وظایف وحدود اختیار خود را بداننداینطور نباشد هر کس چون قدرت ونفوذ وپول وپارتی وبه باند و رانت وجریان وگروه ووو..... وبه نوعی به اب کر وصل و زورش بیشتر است هر مانور وهر کاری خواست به راحتی در استان بکند مطمئن باشید مردم نجیب کاملا متوجه موضوع هستند و همه اینها را از خودخواهی ومنم منمها میدانند وبحث اسلام وارزش و مردم وکشور وتوسعه وو...ظاهرا بهانه ای بیش نیست وکاملا مردود و مطرود است البته قطعا استاندار محترم مانند همه انسانها معصوم نیست وقطعا در انجام کارها و امورات واقدامات و سخنان خویش اشتباهات واشکالاتی بدان وارد است ونمیدانیم مشاوران پیدا وپنهان(رسمی وغیر رسمی) ان چند نفر و چه کسانی اند وچقدر تجربه وتوان و دلسوز وخالصانه به قصد خدمت به مردم استان بدور از سلایق باندی وجناحی وسیاسی وشخصی و منفعت طلبانه دارند و
به ایشون مشورت میدهند وبنده بعنوان یه شهروند مازندارانی علیرغم انتقاداتی که به عملکرد تیم استاندار در مازندران دارم در این بخش عزل ونصبها ،استاندار مقام عالی دولت است وهمه مسولین باید با ایشون هماهنگ وهمراه باشند و به نوعی استاندار با مدل کوچکتر رئیس جمهور استان است اگر یه وزیر یا معاون رئیس جمهور با رئیس جمهور همراه نباشد طبیعی است سنگ روی سنگ بند نباشد ورئیس جمهور ضعیف میشود ومطابق انتظار مردم کارها پیش نرود بنابر این استاندار هم نتواند با قدرت بر نفوذ نطارت وکنترل وتوسعه وپیشرفت استان فعالیت وتلاش کند وهر کس وهر مدیری هر کاری خواست انجام دهد شنیدم قبلا استاندار در عزل ونصبها زیاد محکم وجدی نبود و صرفا نظرموافق یا مخالف میداده وبنایش بر همراهی وهمکاری بود اما یکسری سواستفاده میکردند واین موضوع حمل بر بی کفایتی وعدم قاطعیت استاندار واشنا نبودن به وطایفش ودر نهایت ضرر ش برای مردم واستان بوده و هر مدیری را میاوردن و میبردن انگار استان بی صاحب است البته الان شاید مردم تا حدودی ضرر بکنند اما در دراز مدت به نفع استان است که استاندار قاطعانه در مقابل تخلفات ایستادگی کند.چه عزل ونصبها وساخت وپاختها وووو....به امید داشتن مسولین دلسوز وعالم وبا دانش ومتخصص و دلسوز وفعال وخالص وپاک همه جانبه وبدون باندباز وجناحی وخیرخواه مردم واستان.
عابد 3 آبان 1402
کار تجارت کشور به کجا رسیده برای صادرات مرکبات که زمانی به راحتی صادر می شد العان مسولین استا مثل یک مگا پروژه با هاش برخورد می کنن
عابد 3 آبان 1402
کار تجارت کشور به کجا رسیده برای صادرات مرکبات که زمانی به راحتی صادر می شد العان مسولین استا مثل یک مگا پروژه با هاش برخورد می کنن
صادق 4 آبان 1402
فضای سیاسی استان شده .........!! وقتی وزیر تشخیص میده مدیر دولت قبل با گذشت ۳ سال از دولت و تفکر جدید باید جایگزین بشه جناب استاندار بعنوان نماینده دولت که باید تداعی دهنده تفکر دولت باشه چرا مثل سایر مدیران اصرار بر حضور مدیر دولت قبل داره!! جریان های نزدیک به دولت که همه از بیخ در استان زده شده اند ، اصلاح طلبان چینش استان را برعهده دارند. آقای ریسی هم در تهران فکر میکنه همه چی گل و بلبل شده!! برای ارسال پرتقال به روسیه که هر سال انجام میشده جشن ملی در استان داریم میگیریم.
حبیب 6 آبان 1402
جناب آقای استاندار !!!! استان .................... نیست که بخواهید همه را برای خودتان قبضه کنید. باز می گویند چرا مملکت ما از اروپا 100 سال عقب هست؟ با این تفکرات می خواهید جلو هم باشد؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.